جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳

بررسی آینده بیت کوین و سرنوشت آن
نقش بیت کوین به عنوان مهمترین رمز ارز در آینده اقتصاد جهانی

آینده بیت کوین در هاله‎ای از ابهام قرار دارد. بسیار از سرمایه‎گذاران درباره این پول دیجیتال تردیدهای اساسی دارند. کاهش ارزش این رمز ارز باعث شده است تا آنها با احتیاط بیشتری به سراغ این تکنولوژی بیایند.

آینده بیت کوین
آینده بیت کوین

اخیرا جف شوماخر (Jeff Schumacher) که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران و از متخصصین حوزه رمزارزها می باشد، مدعی شده است که بیت کوین یک ارز بی‎حاصل است و به زودی ارزش آن به صفر خواهد رسید. شوماخر در گفتگویی با CNBC مدعی شده است که تنها ارزش بیت کوین برای او این است که این پول دیجیتال از فناوری بلاکچین استفاده می کند.

“شوماخر معتقد است که آینده متعلق به فناوری بلاکچین است و این فناوری در همه ابعاد تکنولوژی نفوذ خواهد کرد .”

جف شوماخر

از دیگر سو برخی از منتقدان تفکر شوماخر معتقدند که ادعای او مبنی بر صفر شدن ارزش بیت کوین صحیح و علمی نمی باشد چرا که در صورت صحیح بودن این ادعا بایستی همه افراد تمامی بیت کوین های خود را بفروشند.

می توان از لحاظ فنی هم اثبات کرد که ارزش بیت کوین هیچ گاه صفر نخواهد شد. از دیگر سود هیچ منطقی هم وجود ندارد که همه افراد تمامی سکه های موجود در کیف های پول خود را از بین ببرند.

بررسی مزایای بیت کوین و نقش آن در مروادات اقتصاد جهانی

آینده بازار بیت کوین

سیگنال‎های دریافتی از بازار بیت کوین نشان می‎دهد که بسیاری از افراد امیدوارند در چندسال آینده بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی در مبادلات مالی به کار گرفته شود. ارزهای رمزنگاری شده به سرعت در حال پیشرفت و توسعه هستند. اما این که همه افراد حاضر به استفاده از این تکنولوژی شوند زمانبر خواهد بود.

یکی از دلایل عدم فراگیر شدن این نوع از پول در بین مردم، مباحث پیچیده در فناوری بلاکچین می باشد. همین مساله باعث شده است که افراد عادی توانایی فراگیری سریع آن را نداشته باشند. امّا به نظر می رسد که این مشکل در چند سال آینده حل خواهد شد.

یک محتوای آموزشی مرتبط : فناوری بلاکچین چیست؟

آینده بیت کوین و اقتصاد ایران

در بازارهای نوظهوری که دارای اقتصاد پرنوسان می باشند ارزهای رمزنگاری شده می توانند باعث ثبات و پایداری قیمت ها شوند. این موضوع درباره اقتصاد ایران که دچار مشکلات تورمی بسیار است، می تواند راهگشا باشد.

از طرفی‎دیگر، نهادهای حاکمیتی در ایران به شدت از رمز ارزها واهمه دارند. زیرا با فراگیر شدن رمزارزها کنترل مبادلات مالی بسیار پیچیده خواهد شد.

در حال حاضر درایران فراهای مالیاتی شکل بسیار جدّی به خود گرفته اند. با اضافه شدن تکنولوژی بلاکچین امکان پیگیری تبادلات مالی کاهش می یابد. این موضوع در ایران به شدت باعث کاهش درآمدهای ارزی و ریالی بانک مرکزی ایران خواهد شد.

امّا راهکار این موضوع شاید در ایجاد یک رمز ارز ملّی باشد. رمز ارزی که علاوه بر دارا بودن ویژگی‎های بلاک چین، مدیریت منابع آن در داخل کشور باشد و از قابلیت کنترل و پیگیری نسبی نیز برخوردار باشد.

درباره‌ی مسعود معاونی

من مسعود معاونی، از سال 93 به عنوان بلاگر در حوزه فناوری اطلاعات مشغول فعالیت هستم. در حال حاضر هم به عنوان مدیر محتوا در سایت خبری آی او تی رسانه مشغول به فعالیت هستم و سعی دارم تا محتواهای متناسب با نیاز کاربران را در حوزه فناوری‌های پیشرفته در اختیار آنان قرار دهم.

همچنین ببینید

کاربرد بلاک‌چین در صنعت بانکداری

نگاهی به کاربرد بلاک‌چین در صنعت بانکداری
توسعه شیوه‌های بانکداری جهانی با کمک بلاک‌چین و رمزارزها

کاربرد بلاک‌چین در صنعت بانکداری حوزه های مختلفی را در بر می گیرد. بلاکچین باعث بهبود امنیت تبادلات مالی و افزایش سرعت تراکنش ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *